Mag je naar de RDW over de openbare weg rijden als je auto nog geen NL kenteken heeft?

Heeft ook geen europees kenteken, alleen amerikaans

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja en is zelfs gratis. Hier online aanvragen: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Eendagskentekenbewijs-.aspx

Het beste antwoord

Nee, je zal je auto ernaar toe moeten laten brengen, tenzij je een eendagskenteken aanvraagt.
Je Amerikaanse auto is in Nederland, maar je moet nog een Nederlands kenteken krijgen om er mee te gaan rijden. Vanaf het moment dat
je het Nederlandse kenteken hebt, gaat de motorrijtuigenbelasting vanzelf in en daarnaast moet je er zelf voor zorgen dat de auto
voldoende verzekerd is. Een Nederlands kenteken vraag je aan bij de RDW. Je moet dan met de auto naar een RDW-keuringsstation van jouw keuze, alwaar de gegevens van de auto worden gecontroleerd. Voor de dag van de keuring kun je
overigens een eendagskenteken aanvragen, waarmee je met de in te voeren auto van je huis naar het RDW keuringsstation mag rijden. De afspraak kun je heel gemakkelijk maken via de website van de RDW
. Is bij de identiteitscontrole alles in orde, dan wordt de
auto geregistreerd in het kentekenregister. Wanneer de auto ouder is dan drie jaar, dan kan de verplichte APK-keuring overigens ook
bij de invoercontrole door de RDW worden gedaan. Nadat de RDW-keuring heeft plaatsgevonden, moet je BPM aangifte gaan doen
bij het aangiftepunt op het keuringsstation. Enkele dagen na betaling van de BPM ontvang je dan je kentekenbewijs en kun je de kentekenplaten laten maken. Veel rijplezier!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erg duidelijk. Dank u.