Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar gebeuren in verhouding met snelwegen oppervlakte de meeste ongelukken, In Duitsland of in Nederland?

Dus snelheden niet meegerekent

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
796

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is niet makkelijk terug te vinden.

Wat wel terug te vinden is is het aantal dodelijke slachtoffers op de snelweg per land, (dit staat in het IRTAD raport) en de lengte van het snelwegennet is ook wel bij elkaar te vinden.

Doe je dat en deel je die op elkaar, dan heb je in Nederland 37 kilometer snelweg nodig en in Duitsland 33 kilometer snelweg voor één dodelijk slachtoffer per jaar.

Waarschijnlijk is het aantal ongelukken per snelwegkilometer dus vergelijkbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+. Maar ik zou zeggen dat het niet echt vergelijkbaar is (12% meer in Nederland dan in Duitsland, is toch aardig wat lijkt me).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of lees ik je antwoord nu verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je leest het goed dat Nederland 10% "veiliger" is dan Duitsland.
Maar één flink ongeluk en de statistieken kunnen er heel anders uitzien. Ook zegt het aantal strekkende kilometers niet alles
(zelfs Spanje komt er dan goed uit), hoe druk die wegen zijn is ook belangrijk (Een lange snelweg waar niemand op rijdt is goed voor de statistieken)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah oké bedankt, dan snap ik het.
tinus1969
9 jaar geleden
Als je bedenkt dat de Duitse snelwegen gemiddeld ook veel rustiger zijn, dan springt Duitsland er helemaal niet zo goed uit. Ik heb wel eens begrepen dat ongelukken op de Duitse autobahn, vanwege geen maximumsnelheid, vaak ernstiger zijn. Als je met 250 op een file inrijdt, kan geen enkele kooiconstructie je nog helpen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding