Waarom ontbreekt soms de type letters op een auto?

Ik vroeg mij af waarom op sommige auto’s het merk en type naam, in letters, staan en op sommige auto’s dat kaal is/ontbreekt?

Is dat een optie toen de auto ooit besteld is, of heeft dat een andere reden?

een jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Ritsuka
een jaar geleden
Ik had eens dat de kofferbak uitgedeukt en overgespoten werd. En ik kon toen kiezen of ik de letters terug wilde of niet.

Antwoorden (2)

Sommige autokopers vinden het "cool" om met een "incognito" auto te rijden. Of gewoon mooi strak.

Sommige fabrikanten bieden in hun catalogus het niet plaatsen van de typeaanduiding aan als optie. Je betaalt dan een klein bedrag om de typeaanduiding niet te laten plaatsen (soms zijn dergelijke opties alleen in bepaalde landen beschikbaar).
Cryofiel
een jaar geleden
paulus811
een jaar geleden
Ik kon er bij mijn auto ook voor kiezen om typeaanduiding weg te laten, maar dat was gratis.
Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals het verwijderen van de letters door de eigenaar, beschadiging of diefstal. Ook kan het zijn dat de auto van een ander land is geïmporteerd waar andere type letters worden gebruikt.
10 maanden geleden