Matrixbord geeft 70 km/u aan met knipperende lichten. Hierboven is een trajectcontrole. Krijg ik nu een boete?

Het matrixbord geeft 70 km/u aan, met hieromheen knipperende lichten. Ik heb te weinig tijd om af te remmen, want komt van de 100 km/u af. Boven dit matrixbord is een trajectcontrole. Heb ik nu een bekeuring? Wat houden die knipperende lichten in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De knipperende lichten zijn vooral om het nog eens extra duidelijk te maken. Meestal zijn er knipperende lichten te zien bij de eerste matrixborden, bij de matrixborden verderop is vaak alleen de aangepaste snelheid te zien, omdat iedereen dan al weet dat ze hun snelheid moeten aanpassen. Trajectcontrole is zoals het woord al zegt een controle over een bepaald traject. Dat is geen momentopname. Ze kijken dan hoe lang je doet over een bepaald traject en bepalen dan de gemiddelde snelheid. Als je dus te hard op dat punt reed, maar de rest van het traject normaal, dan zal er geen probleem zijn. Misschien dat ze ook wel rekening houden met zulke uitzonderingen, bijvoorbeeld als de matrixborden aan gaan.

Trajectcontrole wordt niet aangepast als de matrixborden een lagere snelheid aangeven. Zijn onafhankelijk van elkaar!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100