€140,- volgens de hieronder vermelde bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die boete is €140 en daar komt dan nog administratie kosten bij.

Tijdens deelname aan het verkeer als bestuurder of passagier niet op de voor hem/haar bestemde zitplaats zitten en/of als bestuurder (een) passagier(s) vervoeren terwijl deze/die niet op een zitplaats zit(ten) geldt niet voor: bus met staanplaatsen of incidenteel gebruik gangpad/toilet andere bus; kind < 3 jr in bus;passagiers < 18 jr en < 1.35 m, bij gebruik kinderzitplaats met gordels; vervoer rolstoelpassagiers; 1 persoon > 8 jr op bagagedrager fiets (geen snorfiets); passagier op ligplaats

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/101178-boetes-bij-overtredingen-voor-2014.html

Toegevoegd na 22 uur:
Ik heb in het bovenstaande stuk het verkeerde artikel geciteerd.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/HoofdstukII/31/Artikel61b/geldigheidsdatum_26-09-2014
In de RVV artikel 61b staat het volgende:

1. Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.

Lid 2 zijn de uitzonderingen, voor de vraag even niet van toepassing.

Dan is er dit boekje:
http://www.totaaltrans.nl/wp-content/uploads/2014/01/boetesophetwater20141.pdf

Boetes volgens de wet mulder.
Daar staat op pagina 62:
Boete van €140 en deze is voor de bestuurder. Dit staat aangegeven in de lijst rechts. Nummer 1 staat voor de bestuurder, zie daarvoor pagina 15.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is de boete per persoon of per overtreding?