kan je een geschorste auto los verzekeren?

ik heb schade gereden aan mijn auto,
nou ga ik die zelf rustig opknappen.
de auto is al geschorst maar ik wil hem graag wel verzekerd houden tegen brand en diefstal.
is dit mogelijk om ergens los te verzekeren(dus niet als autoverzekering zijnde?
de auto staat nagenoeg volledig gedemonteerd in een gesloten garage.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Als de auto in een garage staat, dan valt hij onder de inboedelverzekering. Dus apart verzekeren is dan niet nodig.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat dacht ik dus ook alleen mijn verzekeringsmaatschappij zegt dat dat niet is, en losse auto onderdelen zijn volgens hun maar tot 1250 mee verzekerd.
Computoon
9 jaar geleden
Het antwoord is niet correct. Een auto en andere motorrijtuigen in een garage valt NIET onder de inboedelverzekering. Wel eventuele goederen die gestolen zouden worden uit die auto. Tot een inboedelvezekering behoren wel fietsen en bromfietsen.(Kleine) huisdieren ook maar weer geen vee.