Mag je met een electrische mini bike, die 40 kilometer per uur gaat, op de openbare weg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
1K

Antwoorden (2)

Als er een kenteken opzit, hij goedgekeurd is door de RDW, verzekerd is en de bestuurder heeft een rijbewijs mag je op de openbare weg. Wel moet je opletten qua verkeersregels omdat je soms op het fietspad moet rijden en soms op de rijbaan. Die regels weet je precies als je je AM rijbewijs hebt gehaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Minimum leeftijd is 16 jaar.
Antoni
9 jaar geleden
Heeft de RDW ooit een minibike goedgekeurd voor de openbare weg? Volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan mag het dus niet.
Antoni
9 jaar geleden
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Minibike staat in ieder geval deze tekst: "Waar rijden Het is niet toegestaan om met een minibike op de openbare weg te rijden, omdat de minibike niet is goedgekeurd om aan het verkeer deel te nemen. Men zal hiervoor dus een privéterrein, afgesloten bos of een circuit moeten vinden."
Nee dat is verboden bij wet, want er gebeurde met minibike vaak ongelukken dat overheden mini bike heeft verboden bij openbaar wegen, dus alleen gebruiken op prive terrein of op kartbaan.

Toegevoegd na 47 seconden:
En mini bike is ook niet goed gekeurd om op openbaar weg te rijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk even bij RDW site.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Waar op de RDW site? Ik kon niet vinden over de minibike op www.rdw.nl.
Antoni
9 jaar geleden
Correctie: Ik kon niets vinden.