Hoe kun je een 4 aderige draad van de fietsdrager aansluiten op een 7 polige stekker? stekker.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
2K

Antwoorden (2)

Ja dat kan, alleen moet je even uitzoeken welke draad voor welke lamp is en aan welke pool van de stekker hoort
9 jaar geleden
Bij een vierpolige stekker worden alleen het stadslicht (x2) remlicht(x2) en richtingaanwijzers links + rechts gevoed. De 7 polige stekker heeft daarbij nog mist achterlicht en achteruitrijlicht.

Met behulp van een 12 volt spanningzoeker (te koop bij Halfords) kan je op de stekkeraansluiting op de auto de betreffende contacten zoeken die de lichtfuncties doorgeven. De behuizing kan als massa dienen maar meestal is dat ook het middencontact.

Als de auto een 7 polige stekkerdoos heeft dan kun je de stekker van de fietsdrager vervangen door een 7 polig exemplaar als de 4 polige niet op de 7 polige past.