Is een canadees rijbewijs van een 16 jarige geldig in nederland?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me niet omdat je hier sowieso 18 moet zijn om zelfstandig te mogen autorijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geldigheid van het rijbewijs en de minimumleeftijd om een voertuig te mogen besturen zijn twee aparte zaken. Dus ja het rijbewijs is geldig en nee hij/zij mag geen auto besturen. ;-)

Antwoorden (1)

Nee, je moet de minimumleeftijd hebben om in Nederland te rijden. Daarnaast is een canadees rijbewijs alleen geldig voor mensen die tijdelijk in Nederland verblijven.