het is toch zo dat bekeuringen in combinatie gaan met naam en kenteken? niet alleen op naam?

het is zo bij 3 overtredingen wordt je brommer in beslag genomen en vernietigd..
Dit geldt toch alleen als je 3 x gepakt bent met dezelfde brommer...
iemand anders beweert namelijk dat het alleen op naam gaat, dus als je voor de derde keer aangehouden wordt en je zit op iemand anders zijn brommer dat die dan wordt vernietigd/ in beslag wordt genomen..

het is toch zo de combinatie tussen kenteken en persoon en bij diezelfde combinatie na 3 x??

en dan zou je het dus kunnen oplossen door een ander frame met kenteken eronder te zetten en dan mag je weer opnieuw 3x de ''fout'' in gaan ...

TOCH?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bekeuringen gaan alleen op kenteken.. Dus als jantje in mijn auto 20 km per uur te hard rijd komt bij mij de bekeuring binnen omdat het mijn auto is en niet die van jantje! Wat invorderingen en vernietigingen betreft, dat is echt een heel ander verhaal! Als jij te hard rijd op een brommer, word die brommer misschien in beslag genomen maar dan zal via het kenteken eerst de eigenaar opgespoord worden, daarmee word dan een hartig woordje gesproken.. En mocht jij, als 'brommerlener' het niet willen leren, krijg je een rijverbod (of iets dergelijks)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op naam... Anders kan er ook nooit een maatregel genomen worden als je constant de regels aan je laars lapt. Dus als je 2 keer op een goedkoop brommertje gepakt wordt en de derde keer op een dure(bijv. geleende) scooter ben je die dure kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In eerste instantie wordt de bekeuring gestuurd naar degene op wiens naam een kenteken staat. Die persoon kan bezwaar maken als hij/zij niet zelf in de auto of op de brommer heeft gereden. Maar dan moet hij/zij wel duidelijk maken wie het dan wel heeft gedaan. Als dat niet aannemelijk gemaakt kan worden, blijft de bekeuring op de oorspronkelijke naam staan.

Als je dan een aantal overtredingen met verschillende voertuigen hebt gemaakt, komt dat wel allemaal op jouw naam. Hetzij omdat het voertuig op jouw naam staat, hetzij omdat de eigenaar van het voertuig aannemelijk kan maken dat hij het voertuig aan jou had uitgeleend.

Een brommer wordt niet vernietigd bij 3 overtredingen, ik weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt.
Een automobilist die nog maar net geslaagd is voor het rijexamen, krijgt een puntenrijbewijs. Als je daarmee drie overtredingen maakt, ben je je rijbewijs kwijt. Het kan zijn dat deze regel ook geldt bij een bromcertificaat, dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rest van je leven is overdreven. Als jij een strafblad hebt, blijft dat ook niet levenslang. Veel zaken worden na vijf jaar weer van het strafblad verwijderd. Dat kan met dit ook goed het geval zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ja, als je binnen 5 jaar 3x met een opgevoerde brommer rijdt, ben je gewoon de lul. Maar één troost: de meeste brommerrijders houden het geen vijf jaar vol. Die rijden binnen die tijd al in een auto rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Dat wist ik niet, maar het zou goed kunnen.
@halloow: dat zou ik voor de zekerheid toch maar even navragen, bijvoorbeeld bij het politiebureau.