Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe een buitenlands rijbewijs om the zetten naare een nederlands rijbewijs?

7 jaar geleden ben ik naar Ierland verhuisd en moest mijn rijbewijs omzetten.
3 jaar geleden ben ik naar China verhuisd en ik heb nu een Iers en Chinees rijbewijs.

Maar met een Chinees rijbewijs kan ik geen auto huren, en mijn Ierse rijbewijs kan ik niet verlengen.
Nu will ik mijn Ierse rijbewijs om laten zetten in een Nederlands rijbewijs.

Maar het schijnt dat ik ingeschreven moet staan in een Nederlandse gemeente om dit te kunnen doen. (voor verlenging is alleen een post address voldoende, Mijn Nederlandse collega heeft ervaring met dit).

Wat voor een mogelijkheden heb ik om weer een Nederlands rijbewijs te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dat gaat niet. Je moet hier wonen of gevestigd zijn en ingeschreven staan in de GBA, de gemeentelijke basisadministratie hier. Voor een niet-EU/EVA-rijbewijs gelden meer regels maar Ierland is lid van de EU. Wat dat betreft geen probleem.

Maar waarom zou je een Nederlands rijbewijs willen hebben als je hier niet woont?
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel dat is simple, omdat ik met mijn Chinese rijbewijs geen auto kan huren in Europe. Ik woon niet meer in Ierland zo ik kan het daar niet meer verlengen. En wanneer je een Nederlands rijbewijs heb kan het verlengd worden alleen je moet een adress doorgeven waar ze het naar toe sturen. Dat is de reden dat ik mijn Ierse rijbewijs terug wilde laten zetten naar een Nederlands.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing