mag je een gepaint nerf gun mee het land in brengen via ebay??

het lijkt een beetje op een echt geweer mag dat dan??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey, een chronische min-klikker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo denk je dat? Er moet er ergens wel eentje zijn.

Antwoorden (5)

Nee, dat valt onder de Wet Wapens en Munitie. Deze wapens mag je niet importeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...

Realistisch ogende wapens zijn net zo verboden als de originele... Gelukkig maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Elk vuurwapen dat niet van echt te onderscheiden is is verboden. Dus hoe je het het land laat binnenkomen maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
. Op illegaal wapenbezit en illegale handel in wapens staan in Nederland forse boetes en gevangenisstraffen. Als u een wapen bezit of wilt aanschaffen is het belangrijk dat u weet aan welke regels u zich moet houden.

Bezit van alle wapens verboden
Wapenwetgeving in Nederland
Wapen- en munitiecategorieën
Handelingen met wapens
Ontheffing aanvragen
Algemene informatie over wapens en munitie
Meer informatie
Bezit van alle wapens verboden
In Nederland is in principe het bezit van alle vuurwapens verboden. Uitgezonderd zijn bepaalde antieke vuurwapens die vallen onder de vrijstelling van artikel 18 van de Regeling wapens en munitie (RWM). Dit artikel is schematisch weergegeven in het beslissingsschema vrijstelling.

Verder kunnen er voor bepaalde groepen, zoals sportschutters, verzamelaars of jagers vergunningen worden verleend.

Daarnaast zijn ook niet-vuurwapens verboden. Niet-vuurwapens zijn onder andere diverse messen (bijvoorbeeld stiletto's), nepwapens, realistisch uitziende speelgoed- en luchtdrukwapens, stroomstootwapens en zelfverdedigingswapens (bijvoorbeeld pepperspray en traangas).

Wapen- en munitiecategorieën
Wapens en munitie zijn volgens de Wet wapens en munitie ingedeeld in vier categorieën.

Categorie I

Ongewenste niet-vuurwapens zoals stiletto's, katapulten en pijlen
Speelgoedwapens die zo sterk op echte wapens lijken dat ze voor bedreiging gebruikt kunnen worden
Categorie II

Militaire wapens, zoals handgranaten
Voorwerpen met giftige of weerloosmakende stoffen
Categorie III

Pistolen, revolvers en geweren
Alarmpistolen en werpmessen
Categorie IV

Blanke wapens, zoals messen, zwaarden en kruisbogen
Wapens die niet als wapen bedoeld zijn maar wel zo gebruikt kunnen worden, zoals keukenmessen of honkbalknuppels

Toegevoegd na 1 minuut:
Nepwapens invoeren
Nepvuurwapens zijn voorwerpen die sprekend op echte vuurwapens lijken. Dat kunnen bijvoorbeeld speelgoedwapens zijn. Maar ook aanstekers in de vorm van pistolen of handgranaten. Of 'wapens' die onderdeel uitmaken van een spelcomputer. In Nederland zijn alle namaakvuurwapens verboden. Ook als ze groter of kleiner dan het echte wapen zijn of als ze een andere kleur hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag je wel een ongepant nerf gun importeren zelf in het vliegtuig meenemen bedoel ik dan ?? en mag je met nerf guns overstraat lopen ?? ik vraag het maar even hier want bij een eigen zal het langer duren