Kan een rijbewijs vervallen als je het niet aanvraagd?

Had me rijbewijs behaald maar nog niet aangevraagd is dat erg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Kun om een of andere reden niet direct je rijbewijs aanvragen, maak je dan geen zorgen. Het CBR verstrekt aan de gemeente een verklaring van rijvaardigheid welke 3 jaar geldig is. Je hebt dus in theorie 3 jaar de tijd om je rijbewijs aan te vragen. Het kan wel zijn dat je een nieuwe eigen verklaring moet indienen, deze is namelijk maar 1 jaar geldig nadat je bent geslaagd voor je rijexamen.