Wat is de 'metro police'?

Hallo,

Ik was in Londen en zag verschillende hulpdiensten ook zag ik verschillende politiewagens. Op de ene stond 'police' maar op verschillende andere stond 'metro police'. Wat betekent dit en wat doen deze mensen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
5.2K

Antwoorden (2)

Dat staat voor "Metropolitan Police", dat is gewoon de aanduiding voor de gemeentepolitie voor de regio groot Londen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is de titel voor een gemeentelijke politiemacht, die in een groot gebied van de metro opereert. Ze voeren algemene politietaken uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
De metro heet in Engeland de subway. De Metro Police opereert in een metropolitan area, een metropoolregio, een grote stad en de omliggende bewoonde gebieden daarvan dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het woord metro is afgeleid van Metropolitan Line de oudste subway lijn. Dus de metro police heeft nix te maken met de metro of subway.