Er zat geen druk meer op mijn rempedaal waardoor ik dus heel diep kon en moest intrappen om te kunnen remmen. hoe zou dat komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
30.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je vijanden?

Het beste antwoord

Controleer het remoliepeil onder de motorkap; zonodig bijvullen (alleen met remolie).
Als het rempedaal 'sponzig' aanvoelt zit er lucht in de remleiding. Dit zou na bijvullen en meerdere keren trappen moeten verdwijnen.
Zoniet is er iets grondig mis en moet je zo snel mogelijk naar de garage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook een plus,alleen mag je nooit remolie zeggen,maar remvloeistof,ging ik vroeger de boot mee in op school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bedankt eef, maar het gaat hier om het beste antwoord.

Andere antwoorden (3)

Zoals mijn voorganger al zei,
remvloeistof reservoir even nakijken ,als het niveau te ver gezakt is zal er lucht in de leiding gekomen zijn.
ontluchten,dit kan ook handmatig,maar dan moet je wel weten hoe,anders kun je dat beter even bij de garage laten doen.
oorzaak kan ook zijn lekke hoofdremcilinder,of de remcilinders die bij de remklauwen zitten,om dit zelf te controleren moet je de zaak los schroeven,moet je allemaal ook maar kunnen,ik hoop dat je een beetje technisch bent,maar de vloeistof controleren kun je zelf dat weet ik wel zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind eigenlijk dit antwoord beter dan het mijne en daarom +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je sowieso naar de garage moet gaan, tenzij je er echt verstand van hebt.
aanvulling op het vorige wat geschreven is, zak door de knieen en bekijk de binnenkant van je velgen.
Bij een lekkage zal je vaak een olieachtigspoor zien lopen aan de binnenkant van je velg.
Bij een wat langer durende beschadiging zie ook weleens dat de band iets verkleurt is door de langslopende olie.
Bij mij bleek de cilinder het begeven te hebben, kwam ik achter door olie bij te vullen tot boven het niveau en een aantal malen als een "olifant"op het pedaal te trappen. Olie kwam zo tevoorschijn. Kosten reparatie nihiel, verkeersgevaarlijk, dat dus weer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zoals er enkele zeiden remvloeistof nakijken en als die er nog is zou ik ook eens laten nakijken zou het anders kunnen zijn je ergens met een lek zit waardoor de lucht eruit kan ook kan het dat als je bijvb net nieuwe remmen hebt of net olie hebt toegevoegd er een luchtbel is meegegaan dat kan ook de oorzaak ervan zijn
Bronnen: