kan je van australie naar zuid-amerika rechtsom vliegen?

normaal vlieg je van recht naar links omdat je dan met de draaiing van de aarde meevliegt zodat je er sneller bent, maar kan je ook tegen de draaiing van de aarde vliegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
15.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ehh? Als ik naar Polen vlieg, vlieg ik toch liever naar het oosten, of naar rechts zoals jij het zegt. Dus ja, je kan makkelijk de andere kant opvliegen.
Cryofiel
10 jaar geleden
De draaiïng van de aarde heeft niets, maar dan ook helemaal niets, met de vliegduur te maken.
Cryofiel
10 jaar geleden
Overigens draait de aarde (op een normale kaart gezien) van links naar rechts. Zeg maar: Birmingham beweegt richting Amsterdam, Amsterdam beweegt richting Berlijn, Berlijn beweegt richting Warschau, enzovoort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar Polen via Los Angeles, Signapore en Moskou lijkt mij inderdaad niet de snelste route ;-)
ItisILeClerc
10 jaar geleden
normaal loopt de vraagsteller in een rijdende trein van achter naar voor zodat hij sneller bij de uitgang is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie niet in hoe het sneller is als je met het vliegtuig naar Duitsland wilt maar daarvoor eerst een rondje aarde mee pakt.
Maar goed, ik ben ook niet een ster in navigeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ooh wat dom! ik bedoel natuurlijk 13 000 km

Het beste antwoord

Je kan alle kanten opvliegen, dus ook tegen de draaiing van de aarde in.
De voorkeursroute van west naar oost komt omdat er dan gebruik gemaakt kan worden van de straalstromen (smalle banen met hoge windsnelheden) waardoor er sneller /zuiniger gevlogen kan worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sterker nog... Er bestaan waarschijnlijk geen luchtvaartmaatschappijen die 'linksom' van Australie naar zuid-Amerika vliegen. Omdat het simpelweg duizenden kilometers verder is.