welke voertuigcategorie is een oldtimer'brandweerwagen onder de 3500kg ??

ik bedoel personen of bestelwagen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Om aan het criterium bestelwagen te doen moet hij op grijs kenteken staan, en mag hij niet meer dan 2 stoelen hebben, ...dit kan ik zo niet beoordelen. Maar u heeft hier wellicht wel het antwoord mee, zo niet is het een personenwagen, of wellicht zou hij zelfs als camper gekeurd kunnen zijn.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grijs kenteken mag meer dan 2 stoelen hebben mooi voorbeeld de aannemers busjes met dubbele kabine of zoals veel busjes een bestuurders stoel en daarnaast een bank voor 2 bijrijders
jc54
10 jaar geleden
Bestelwagen heeft betrekking op de inrichting van een bedrijfsauto.
De officiele termen zijn personenauto en bedrijfsauto.
Het is maar net hoe je hem zelf op kenteken wilt hebben, althans als hij al als bedrijfswagen (grijs kenteken) gekentekend was. Je kunt hem om laten keuren naar personenwagen, dan krijg je een nieuw kenteken. Er zijn trouwens ook personenwagens boven de 3500 kg. Meestal zijn dit campers, die ingevoerd worden en waarvoor op die manier belasting (bpm) betaald hoeft te worden.
By the way, de term bestelwagen is onjuist. Er wordt gesproken van personenauto's of bedrijfsauto's, en die kunnen een inrichting hebben als bestelwagen.
jc54