Hoeveel ruimte (in 2m meters) heb je nodig om ongeveer 100 auto's te plaatsen?

Wat zal de grootte van je showroom moeten zijn als je daar 100 auo's zal
Moeten stallen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
28.9K

Antwoorden (2)

Hoeveel ruimte wil je rondom de auto's hebben? Met 6 m2 per auto hou je weinig loop ruimte over.
Voor een showroom zal je minimaal 12m2 moeten hebben voor 100 auto's.
Kort reken sommetje: 1200 m2.
Waar je overigens goed rekening mee zult moeten houden is het aantal uitrij mogelijkheden!! Bij 1 enkele deur zul je met 1200 m2 onnodig veel auto's moeten uitrijden om die ene buiten te krijgen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het uiteindelijke antwoord op deze vraag "Hoeveel auto’s kun je parkeren op een bunder?? (100x100m)" http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/auto-parkeren-bunder-100x100m.393309 is "om en nabij (de) 400 auto’s".

Dan zou je 100 auto’s kwijt kunnen op een oppervlakte van zo’n 2500 m² (1/4x100x100m), zo lijkt het.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dan kan ik het enorme verschil (van 1300 m²) met het antwoord van jou (nog) moeilijker verklaren! Ik ga er van uit, dat je vindt dat er in een showroom meer ruimte per auto nodig is dan op een parkeerplaats?