De H is de eerste letter van Helipad.

Toegevoegd na 37 minuten:
Het verbaast me overigens dat de H volgens de voorschriften wit (en niet geel) moet zijn.
De kleur geel wordt juist vaak gebruikt vanwege de goede zichtbaarheid.

Toegevoegd na 46 minuten:
Witte H: volgens de richtlijnen van de U.S. Department of Transportation.

Richtlijn Helihavens bij Nederlanse ziekenhuizen:
De markering van de landingsplaats bestaat uit een wit kruis met een rode hoofdletter H op een donkere ondergrond. De dwarsbalk van de letter H ligt loodrecht op de preferente in- en uitvliegsector. De letter H is 3 meter hoog, 1.8 meter breed en heeft een lijndikte van 0.4 meter. De begrenzing van de landingsplaats wordt gemarkeerd door een witte lijn met een breedte van tenminste 0.30 meter.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ter aanvulling, dan is het makkelijk van een grote hoogte te zien waar de heli moet gaan landen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat men goed kan zien waar het Heliplatform is, is hier wel een heilig moeten. Voor Strato ook een plus als het kon. http://www.werkenbijhetloodswezen.nl/nl/de-dag-van/1495,19,1,3/
SimonV
10 jaar geleden
Er werd volgens mij niet gevraagd waarom er een herkenningsteken op het platform werd gebruikt (dat leek me logisch), maar waarom de letter H gebruikt werd...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@SimonV, daarom heb ik geplust, de vraag heb je exact beantwoord, de rest is aanvulling.