Mag ik een boom planten die het zicht beperkt van de weg?

Stel, Ik heb een huis waar de (erftoegangs)weg in een bocht omheen loopt en ik plant een grote boom voor mijn huis. Dit verslecht het zicht sterk van de auto's die over deze weg rijden.
Kan de gemeente hier wat tegen doen? Dit kan namelijk gevaarlijke situaties opleveren.

Toegevoegd na 28 minuten:
Het gaat in principe niet om mijn boom maar om een die ik tegenkwam onderweg. Het is een smalle, hoge maar dicht vanaf de grond begroeide boom.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Natuurlijk kun je geen `grote` boom planten. En zeker niet, wanneer het zicht dan beperkend is voor het verkeer.

Maar je bedoeld wellicht, dat er een grote boom staat in een tuin bij een bocht die daardoor niet goed te overzien is voor het verkeer.

Het is aan jou, om de gemeente daar op te attenderen , dat je het een gevaarlijke situatie vind.