Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is er verantwoordelijk voor de schade als mijn caravan in de betaalde stalling staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het goed is heb je een contract getekent waar het in staat

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat kun je opzoeken in de algemene voorwaarden van die stalling. Het zal ook afhangen van het soort schade. (Ik bedoel: in hoeverre is de schade het gevolg van nonchalant handelen of is er sprake van overmacht.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn caravan gestald in een buiten caravanstalling. De stallingshouder heeft in zijn voorwaarden staan dat het stallen gebeurt op mijn risico en dat hij nooit aansprakelijk kan worden gesteld voor schade hoe dan ook ontstaan, met uitzondering van als hij de schade persoonlijk veroorzaakt. Ik moet dus zelf voor een verzekering zorgen als de caravan gestald is. ik heb er voor moeten tekenen dat ik de slallings voorwaarden ontvangen heb en hiermee Accord ga.
Klopt deze gang van zaken?
Ik ben van mening dat als hij iets in bewaring neemt, waarvoor hij betaald wordt dat hij dan de verplichting heeft het in dezelfde staat terug te geven en dat hij aansprakelijk is bij een eventuele schade deze moet vergoeden . Of als er bijvoorbeeld brand ontstaat dat hij dan maar een brandverzekering had moeten afsluiten. als hij dat niet doet is er dan geen sprake van grove nalatigheid?
Wie heeft er gelijk in deze en wat is er wettelijk geregeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen juridische achtergrond, dus ik weet niet zeker of ik gelijk heb.
Ik vermoed dat het accepteren van een betaling betekent dat de stalling alle redelijke maatregelen moet nemen om je caravan schadevrij te houden. Jouw verzekeringsmaatschappij zal bij eventuele schade proberen aan te tonen dat NIET alle redelijke maatregelen zijn getroffen, de zijne dat dat WEL is gebeurd. Wat redelijk is, weet ik niet, maar daar is natuurlijk jurisprudentie over.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing