hoe gaat 'vervangende auto' in zijn werk als je lid ben van anwb?

hallo

vanavond komt de wegenwacht bij me auto kijken, er hangt iets los namelijk, maar ik heb zo'n pakket, dat ik vervangende auto krijg in binnen en buitenland, maar ja nog nooit nodig gehad gelukkig, morgen moet ik voor me werk naar belgie, dus mijn vraag is, hoe gaat dat in zijn werk, bij de anwb konden ze me niet helpen, omdat die man van de wegenwacht daar over gaat, het is natuurlijk wel zaterdag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Antwoorden (2)

Ik heb altijd begrepen dat dat geldt op moment dat je onderweg bent en dan door moet naar een bestemming. De wegenwacht komt, kijkt naar je auto, constateert dat het niet ter plekke gemaakt kan worden, brengt je auto naar een garage en jij krijgt (daar) een leenauto mee, voor maximaal twee werkdagen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Als ik die voorwaarden lees, dan vraag ik me af of je vervangend vervoer krijgt in deze situatie. Je bent nu immers thuis; 'Als u niet kunt wachten op een reparatie en graag direct door wilt' staat er op de site.
Als hij het niet kan repareren, brengt de wegenwacht je naar het dichtstbijzijnde verhuurpunt.
Daar krijg je een auto, nadat je de benodigde papieren hebt getekend.

Na de afgesproken aantal dagen breng je de auto terug. Een aantal dagen later krijg je een rekening voor het gereden aantal kilometers. De huur van de auto is gratis.

Maar een los hangend onderdeel weet een wegenwacht meestal zo te repareren, als je nog met de auto kan rijden dat krijg je geen vervangende auto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik reed vandaag dus over een drempel, en er hangt iets los onder de auto, ik dacht eerst een stuk uitlaat, maar ik hoor niks vreemds behalve, als ik start,dan een beetje gerammel, verder niks
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Dat klopt helemaal ik heb het twee keer mee gemaakt. De auto mag je op een ander punt inleveren dan dat je hem hebt gehaald. Bij woonplaatsservice krijg je ook gewoon een auto via het dichtbijzijnste verhuur punt. Ik geloof dat de eerste 100km helemaal niets kost, maar het kan ook 150 zijn.