Als ik over de haaientanden ben, wie heeft er dan voorrang?

Ik rij naar een T-splitsing en wil naar links. Ik heb haaientanden. Als ik met mijn voorwielen over de haaientanden heen ben en ik wordt dan van links geraakt door een auto, ben ik dan fout of die ander?
Geldt dan de regel; als je over de haaientanden bent, is het een gelijkwaardige kruising?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
En je had deze persoon absoluut niet gezien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een vreemde redenering. Dat zou wat moois zijn, haha!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha, inderdaad @kruidenvrouwtje...
Als ik met mijn voorwielen over de streep bij een op rood staand verkeerslicht rijd mag ik ook doorrijden toch? ;-)

Antwoorden (3)

Je kan daar wel overheen rijden maar het zijn en blijven haaientanden en je moet dat voorrang verlenen je mag er namelijk pas overheen als je normaal er overheen kunt dus daardoor geen ander verkeer op de voorrangsweg kan raken of dwingt tot stoppen.
10 jaar geleden
jij bent fout maar aangeien je met de fiets bent en een fiets een zwakkere verkeersdeelnemer is is de automobilist mede aanspraakelijk. Haaientanden zijn een vekeersteken dat op het wegdek is aangebracht ,en door eroverheen te rijden verandert de waarde van de tekens niet, de kruising blijft ongelijkwaardig. er staan ook borden die de ongelijkwaardigheid van de kruising aangeven en ook die blijven geldig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
min is niet van mij,maar ik lees nergens dat vs het over een fiets heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sterker nog, de gemiddelde fiets heeft geen voorwielen (meervoud) :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O ja, geen min van mij hier voor hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt JanLast,dit was mij ook al opgevallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn fiets heeft zelfs geen twee achterwielen ;-) min is niet van mij, de + bij ronron1212 wel
Die haaietanden betekenen alleen dat je voorrang moet geven. Ze zijn een reminder en heben geen functie verder dan dat.