Een limousine is een verzamelnaam van grote, meestal met 6 of meer deuren uitgevoerde personen auto.
Zo heeft Mercedes, Lincoln en Hummer een limousine
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kunnen diverse merken zijn bijvoorbeeld Maybach 62, Rolls-Royce Phantom Coupé, Audi A8L, Volkswagen Phaeton, Mercedes-Benz CLS-Klasse Mercedes-Benz S-Klasse, Jaguar XJ, BMW 7-serie, Lincoln Town Car, Bentley.

Het is een luxe auto, die verlengd is of waarvan de passagiers gereden worden door een chauffeur. Vaak zit de chauffeur door een raam of tussenschot afgescheiden van de passagiers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een limosine is een auto met gesloten koetswerk, dus vanaf een lada 1200 tot een verlengde Hummer met 12 meter of langer en alles wat er tussen zit is mogelijk.