In de regel: als je geen gebruik van het openbaar vervoer kunt maken omdat je een handicap hebt, en als je ook zelf geen auto kunt rijden. Maar sinds de invoering van de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) is elke gemeente tot op zekere hoogte vrij om zelf invulling te geven aan vervoer op maat.

Als je precies wil weten hoe het zit bij jou in de gemeente, moet je dus contact opnemen met het WMO-loket van je eigen woonplaats. Daar kunnen ze het je haarfijn uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je door lichamelijke of evt geestelijke omstandigheden niet in staat bent om openbaar vervoer te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door slechtziend en horendheid heb ik een begeleiderskaart. Dat houdt in, dat er altijd een begeleider gratis mee mag reizen met het O.V.
Ook mag je met de Valys reizen, 750 km per jaar tegen een tarief van (nu nog) 13 ct per km.
Voor meer inlichtingen kun je contact met Valys opnemen.