Auto overschrijven lukt niet, aangezien deze nog op een andere verzekeringsmaatschappij staat hoe kan dat?

Auto heb ik reeds 3 jaar in bezit, toen ik de auto 3 jaar geleden op mijn naam heb gezet niets gehoord. En nu ik mijn auto wil verkopen blijkt de auto nog onder een leaseverzekering te staan onder een andere naam, terwijl ik hem niet lease en auto staat op mijn naam onder een andere verzekering.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoe kan dat? Simpel, dat kan niet, uw kantoor maakt schijnbaar een fout Autoverzekeringen staan namelijk los van de houderschap van het desbetreffende voertuig. Het voertuig staat gewoon op jou naam, met alle rechten en plichten. Denk bijvoorbeeld maar aan kentekengerelateerde verkeersovertredingen, belastingen, je andere verzekering. Een simpele check bij het rdw kan zeker uitsluitsel brengen. Via het internet kan je aan de hand van je kenteken zien wanneer hij te naam is gesteld. Daarnaast had je huidige verzekering al lang aan de bel getrokken als er iets niet in de haak zou zijn. Dat uw voertuig nog elders is ondergebracht bij een maatschap onder een andere naam doet hierin absoluut niet ter zake. U heeft immers alleen maar uw eigenaars deel en een legitimatie nodig om een voertuig over te schrijven. Hierbij hoeft uw wagen niet eens verzekert of zelfs rijklaar te zijn. Mijn advies zou hierin dan ook zijn, dat je het desbetreffend kantoor contact laat opnemen met het rdw. Zo niet, dan gewoon een ander kantoor. Hun handelswijze hierin is incorrect.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100