Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen vervoer naar de dierenarts, wat kan ik doen?

Ik zit met een groot probleem. Twee van mijn valkparkieten zijn ziek, de ontlasting heb ik opgestuurd naar een vogelarts. Tijdens mijn vakantie is er slecht voor ze gezorgd. Anderhalve week na terugkomst overleed mijn grasparkiet. De dierenarts kon niks vinden. Later kwam ik erachter dat een vogelarts veel beter onderzoek doet, voor de zekerheid stuurde ik de ontlasting op. Ze hebben antibiotica gekregen maar het lukt me niet het toe te dienen. Ze zijn ongelooflijk paniekerig en ik heb een extra paar handen nodig. Ik ben ten einde raad, heb helemaal niemand in deze omgeving. De figuren die voor ze zorgden toen ik weg was laten me in de kou staan. Dierenartsen komen niet aan huis voor vogels en ze laten overnachten om deze reden doen ze ook al niet aan. De vogelarts zit ver weg. Ik mag wel 10 dagen lang dagelijks langskomen bij een dierenarts. Geen rijbewijs en geen auto. In de bus met 2 hysterische vogels is veel te stressvol voor ze en daarnaast is het veel te koud buiten. Een taxi gaat me 100 euro per dag kosten, keer 10 is 1000 euro. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Rieneke1
12 jaar geleden
Is er een vogelopvang bij je in de buurt? Wellicht willen die je tegen een redelijke vergoeding helpen? Die mensen weten hoe vogels te hanteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je in hemelsnaam 10 dagen lang naar een vogelarts moeten achter elkaar?
Rieneke1
12 jaar geleden
Pelle, ik begrijp dat er hulp nodig is bij het toedienen van ab, een kuurtje van 10 dagen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Dierenambulance, is dat een optie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan een gewone dierenarts toch ook?
Rieneke1
12 jaar geleden
Pelle, het staat er niet heel duidelijk, maar ik begrijp dat ze ab heeft gekregen van de vogelarts, maar nu voor toediening dagelijks naar een gewone dierenarts moet.
Vermoedelijk woont ze wat achteraf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 100 euro per dag ligt die dierenarts wel heel ver uit de buurt hoor!
Rieneke1
12 jaar geleden
Kweetniet....kan me dat niet permiteren, maar weel wel dat ze duur zijn.
Of wellicht komt er nog consult bij.
Het wordt tijd dat Diana wat uitleg komt geven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de taxi kost 100 euro per dag, nou dan woon je wel heel erg achteraf. Ik begreep dat ze elke dag naar die vogeldierenarts moet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Is er echt niemand in de buurt die je even kan helpen? Iedereen heeft toch wel buren? Soms zijn mensen tot meer hulp bereid dan je zou verwachten. Niet geschoten is altijd mis...
Soms zijn er vogelsasiels die hulp bieden aan gevonden vogels. Als er zoiets is in jouw omgeving zijn ze vast wel bereid om jou te helpen met je eigen vogels als je daar wel makkelijk kunt komen.
Hopelijk kan je toch nog hulp krijgen.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing