Hoeveel verkeersborden zijn er in Nederland? Is dit op internet ergens terug te vinden?

Toegevoegd na 3 uur:
De vraag is niet hoeveel soorten er zijn, want dat heb ik met de theorie ooit geleerd ;-)
De vraag is eigenlijk hoeveel borden er totaal in nederland staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.2K

Het beste antwoord

Hierboven hebben ze het alleen maar over hoeveel verschillende verkeersborden er zijn.
Maar jij wilt het totale aantal weten.

Waarom eigenlijk?
Ben je aangesteld als schoonmaker van al die borden?
Of heb je ernaar gesolliciteerd en wil je een prijs kunnen vaststellen?

Verheug je dan maar, want hier is het antwoord:
"Een snelle rekensom leert dat er dan bijna één miljoen verkeersborden zouden kunnen staan in Nederland. We kunnen er natuurlijk wat naast zitten, maar minder dan een half en meer dan twee miljoen zal het toch niet zijn."

Ja, sorry, een antwoord dat secuurder is, is niet te vinden.
Dus daar zullen we het dan mee moeten doen.

In schril contrast hiermee staat de schatting van onze zuiderburen:
"Het aantal verkeersborden in Vlaanderen wordt geschat tussen 3 en 5 miljoen."

Je gaat je echt afvragen wie er hier nu finaal naast schiet.
Maar ik vermoed dat je er goed aan doet je eventuele prijsberekening te baseren op de Nederlandse schatting, daar het aantal verkeersborden eerder zal afnemen dan toenemen in de toekomst. (Al was het maar door de niet aflatende bezuinigingswoede van onze huidige regering)

Al met al raad ik je aan om te emigreren naar België en daar een prijsopgave in te leveren. Het levert je sowieso een salaris op dat twee keer zo hoog is dan dat je in Nederland kunt vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben blij dat mijn werkgever het salaris nauwkeuriger vaststelt.
Zo van... je salaris is 100 euro per dag, maar...het kan ook 200 zijn. Gelukkig niet minder dan 50...dat is dan wel weer geruststellend.
Een mooie schatting is ook deze: er wonen 17 miljoen mensen in nederland, maar het kunnen er ook 34 miljoen zijn. Maar....(nu komt het) niet minder dan 8,5 miljoen.
Toch Maurice de Hond maar eens inschakelen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen de € 500,00 en € 8700,00 per maand? Dat is 4600 euro gemiddeld. Och, maar dat zal bruto zijn. Dan gaat er nog 1/3 van af.
In België valt dan meer te halen met borden poetsen, vermoed ik zo... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Een schatting met een minimum van 2000 kan haast niet. Ik vermoed gat je wat nulletjes kwijt bent geraakt.
In Nederland in totaal slechts 2000 verkeersborden? Dat kun je niet menen.
Die 6 miljoen komt veel eerder in de buurt. Ikzelf denk dat je beter richting 10 tot 12 miljoen kunt gaan zitten. Zeker omdat er ook nog eens onnoemelijk veel onderborden bij zitten. En die tellen allemaal stuk voor stuk apart mee! Als je dan ook nog eens bedenkt dat elke 100 meter op de autosnelwegen (links en rechts bij elkaar) al 4 tot 8 verkeersborden staan, nou dan zul je jouw schatting toch snel moeten bijstellen, vermoed ik.

Andere antwoorden (2)

Alle verkeersborden zijn hier te vinden: (bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er een beetje aan. Je hebt officiele RVV borden en niet officiele RVV borden.
Kijk voor de officiele RVV borden hier:
http://www.autorij-instructie.nl/?p=3676
En voor de niet officiele RVV borden hier
http://kennisnet.crow.nl/verkeerstekens/_t63_p0_m7_i3362.htm
Het aantal is een kwestie van tellen, zo'n 150 á 200 in totaal.