Wat kan er met het hondje van mijn broer zijn, als hij een hele harde buik heeft?

Het hondje van mijn broer is 7 jaar, is een kruising tussen een yorkshire terrier en een papillon.

Sinds maandag heeft hij een hele harde buik. Het buikje is niet opgezet, alleen heel hard. Ook rilt hij heel erg veel alsof hij heel zenuwachtig is, of alsof hij het heel koud heeft.

Normaal barst hij van de energie maar nu helemaal niet. Hij slaapt heel erg veel en blaft helemaal niet. Dat is niet zoals ik Fawkes ken. Normaal blaft hij heel erg veel en hij is niet moe te krijgen, ja voor een kwartier en is dan weer opgeladen.

Ik hoef er natuurlijk niet bij te vermelden dat Fawkes al lang bij de dierenarts is geweest. Maar tot nu toe heeft hij niets kunnen vinden. Hij heeft medicijnen gehad, maar deze doen nog niet. Er is een foto gemaakt, maar daar was niets op te zien, behalve een iets vergroot hart, maar dat komt vaker voor (volgens de DA)

Sinds vandaag heeft hij er weer een medicijn bij, maar er is nog niet veel verbetering. Hij wil wel eten, maar is toe moe om naar zijn bak te lopen. Dus je moet het voor hem neerzetten anders eet hij niet. de medicijnen die hij krijgt zijn om zijn darmen tot rust te brengen.

Hij drinkt wel goed. Morgen krijgt hij een echo, maar ik vroeg me af of iemand zo iets ook al eens heeft mee gemaakt, en een idee heeft wat er zou kunnen zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Die ringetjes op de röntgenfoto zijn van het tuigje dat Fawkes om had op het moment van de foto.

Picture for question
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe is het nu met het hondje? beter?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat ik gister hoorde gaat het steeds iets beter met hem, en hij was al weer aan het schooieren, alleen het buikje blijft hard. Ik hou niet van dierenartsen die afwachten :-(
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Helaas gaat het nu weer steeds minder met hem, vanmiddag krijgt hij toch een echo. Het leek even goed te gaan en nu is het weer net zo als aan het begin van de week.

Het beste antwoord

Ik denk aan een nek- of rughernia, dat trillen, maar ook een harde buik kan daarnaar verwijzen. Ook kan het niet naar zijn bak willen lopen, niet naar zijn bak kunnen lopen zijn, leg dit ook eens voor aan de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Zie je dat ook niet op de foto dan?
(ik heb geen verstand van die foto's)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat wordt gezien met een mri scan of andere scan (ben de naam even kwijt, die scan die je in schijfjes fotografeert)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
CT scan, bedoel ik.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Oke, nou ja hij krijgt morgen een echo, ik zal mijn broer deze vraag in ieder geval laten lezen, misschien dat hij er iets mee kan.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Crea, mijn broer gaat straks naar een andere dierenarts, en die gaat kijken naar een eventuele hernia.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@ Crea, met Fawkes is het nog steeds niet goed, de DA "denkt" dat het geen hernia is, en op de echo was niets te zien. Mijn broer gaat daar gelukkig niet mee akkoord en heeft een afspraak gemaakt voor het maken van een CT scan.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat Fawkes snel weer in orde is. Ik ben inderdaad erg betrokken bij hem :-) Hij heeft nu pijnstillers, als deze na 12 uur uitgewerkt zijn is hij weer heel zwakjes, maar als hij ze net gehad heeft lijkt hij weer helemaal ok. Dan lijkt het me dus duidelijk dat hij pijn heeft de hele tijd. Mocht er nog duidelijk worden wat hij precies heeft, stuur ik wel ff een PB. Wij komen uit een gezin waarin we elkaar allemaal helpen met onze huisdieren, mijn ouders hadden een hond (BJ) die is vorig jaar ingeslapen. Mijn broer heeft Fawkes van mij en mijn man cadeau gehad als pup. En mijn broer en mijn ouders staan altijd voor ons klaar als er iets mis is met de katten, best fijn :-D

Andere antwoorden (1)

Heeft de dierenarts ook naar een maag-kanteling gekeken?
Dan kan de buik namelijk ook erg hard worden en eten zit er dan natuurlijk helemaal niet meer in. De hond van een kennis had laatst exact dezelfde symptomen, en die bleek een halve schapenvacht te hebben verorberd.
Heeft het hondje iets raars gegeten voor zover je weet? Of is hij direct na het eten heel wild gaan stoeien? Zo ja, geef dit dat dan aan bij de arts, dan kan hij kijken of het hieraan ligt
Heel veel succes in elk geval! En sterkte voor het beestje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als hij iets geks heeft gegeten, dan zou je dat toch op de foto zien, of is dat niet zo?
Ivana
10 jaar geleden
Een maagkanteling is in korte tijd dodelijk, dat is het dus niet, dan was hij al 'weg' geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ah, jullie hebben beiden gelijk. Ik weet niet wat voor soort foto genomen is; maar het zou waarschijnlijk te zien zijn ja.
laat het antwoord nog wel even staan ook al is blijkt het niet zo'n goede.
ben benieuwd hoe het nu met het hondje is! hopelijk beter
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@LTK Nee het is nog steeds niet goed met Fawkes, het leek even wat beter te gaan, maar sinds eergisteren is het weer waardeloos. Hij heeft gisteren een Echo gehad, maar ook daarop niets te zien :-( Hij krijgt nu eerdaags een CT scan, ik hoop dat mijn broer snel terecht kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
balen zeg... Hoop dat de CT uit kan wijzen wat er aan de hand is. met zo'n scan kan je de dingen vaak beter zien dan met röntgen of een echo.
sterkte voor Fawkes en je broer! ik zal voor jullie duimen
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja bedankt, ik vind het ook acht heel vervelend, en zielig ook voor Fawkes :-(