Bekeuring in Frankrijk

Ik heb in Frankrijk een bekeuring opgelopen, tenminste ik sta een paar keer lachend op een kiekje van zo'n kastje naast de Route Nationale. De auto waarin ik reed stond op mijn naam, dat was 2 jaar terug. Inmiddels nog steeds niks ontvangen, maar nu was ik een paar weken terug in Frankrijk en was ik met mijn vrouw aangifte doen van haar gestolen skischoenen (nooit op de gang van je appartement laten staan). Toen we in ons beste Frans hadden uitgelegd dat haar skischoenen waren gestolen werd eerst haar paspoort gevraagd en werd er op een computer en met 2 telefoontjes haar paspoort gechecked. Mijn Frans is niet zo goed dat ik kon verstaan wat ze wilde weten, maar ik was wel bang dat als ik mijn paspoort had moeten inleveren ik alsnog de boetes had moeten betalen.. Weet iemand of deze zorg terecht is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Nou nee, je hoeft je geen enkele zorg te maken. Ben al diverse keren gedurende zo'n 2 à 3 jaar geflitst op Franse wegen, maar er wordt geen enkele actie ondernomen.
Trouwens je moet je nooit zorgen maken over eventuele boetes vind ik. C'est la vie......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heel goed mogelijk dat de boete bij een verkeerscontrole nog een keer naar boven komt. U zult dan waarschijnlijk direct moeten betalen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Dat je geflitst bent wil niets zeggen. De Fransen, bij flitsen, gaan pas achter je aan als je het echt te bont gemaakt hebt.
Je mag er 130 en als je 150 of zo rijdt dan is het boetebedrag laag. Te laag om heel die moeite te nemen jouw persoontje hier op te zoeken. Die oude bonnen zitten niet in het systeem heb ik begrepen. Volgens wat ik hoorde hebben ze zelfs moeite de boetes bij Fransen zelf binnen te halen omdat die of niet betalen of onvindbaar zijn.

De Nederlandse politie maakt elk jaar iedereen weer bang. En dat doen ze al een jaar of 10. Elk jaar ben ik wel een paar keer geflitst, tot op heden niets. 2 jaar terug zelfs 5 keer geflitst, 2 bij boven de 160 (op de teller) en 3 keer bij die 100 km/u zones (reden we 110 of 120)

Maar goed, misschien zit ik er wel naast en zit ik komende zomer voor 30 jaar in de Franse bak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met een frans nummerbord rijdt, krijg je de bekeuring binnen een week thuis en worden er punten van je rijbewijs afgetrokken. Metr een nederlands nummerbord worden de bekeuringen aan het nederlandse ministerie van Justitie toegezonden, maar die int de bekeuringen van Frankrijk niet. Tot nu toe…

Of ze in Frankrijk erop terugkomen denk ik niet, want ze hebben daar jouw naam niet. Veel eerder zullen ze op een zeker moment je nummerbord inlezen bij een tolpoort of bij de grens en je daarna aanhouden en contant laten betalen. Maar daar zitten ook veel haken en ogen aan.

Je wordt wel steeds vaker aangehouden en verplicht meteen te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, ik ben in 2005 op de terugweg uit Spanje geflitst, maar moet de bon nog krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal enige tijd overheen gaan maar dan kom je in een systeem te staan van de franse justitie wat wordt geraadpleegd bij oa verkeerscontroles en paspoortcontroles. Je loopt het risico om dus een keer geconfronteerd te worden met je "misstapje". Kortom zorg dat je geld bij je hebt om evt direct af te kunnen rekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
visa kan ook.