waarom zijn verkeerslichten groen en toestemmingsborden blauw??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn verkeerslichten alleen groen? En wat bedoel je met toestemmingsborden? Wat zijn dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De borden waar de plaatsnamen en pijlen, richting die je moet rijden zijn aangegeven denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht eerder aan de,
'je moet hier lopen' borden
Bordensteker
10 jaar geleden
Toen ik mijn rijbewijs haalde noemde men de blauwe verkeersborden "gebodsborden".
Iemand is ermee begonnen (wellicht is dat de kern van de vraag: wie?), en gelukkig doet men het internationaal hetzelfde!

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je bedoelt, waarom hebben ze niet dezefde kleur?
Verkeerborden zijn niet groen omdat verkeersborden moeten opvallen en ze komen nog wel eens in de bossen voor. En met die groene achtergrond vallen ze dus niet op en blauw licht is niet prettig om midden in de nacht te zien omdat het erg fel is, denk bevoorbeeld aan letverlichting.