Mag ik met een begrendsde 15pk motor varen? Hij gaat hierdoor niet harder dan 20

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Boten
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met een vaarbewijs zeker wel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja maar ik heb nog geen vaarbewijs maar hij is wel begrensd. Mag ik er dan mee varen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat ligt aan je leeftijd. onder de 12 jaar mag je helemaal geen motorboot besturen, als je tussen de 12 en 16 bent mag je een motorboot besturen die maximaal 13 km/u kan varen en als je 16 jaar of ouder bent mag je een motorboot besturen die maximaal 20 km/u vaart.

Antwoorden (1)

Als de begrenzing zodanig is aangebracht dat deze niet eenvoudig is te verhelpen (bijvoorbeeld een touwtje of een tie-rap die je makkelijk doorknipt) dan mag dat. Het mooist is het als de begrenzing door bijv. een watersportbedrijf is aangebracht en je daar ook iets van op papier hebt, maar dat is geen plicht. Hou er rekening mee dat er afhankelijk van leeftijd verschillende regels gelden. E.e.a. heb ik uitgelegd in de reacties.