Is mijn OV-Chipkaart in orde? (Zie uitleg!)

Ik probeerde vandaag op een treinstation mijn studentenreis product op te halen, het apparaat reageerde nogal raar, daarom wist ik niet zeker of het gelukt was. Ik kon nog niet inchecken in de trein. Op mijn uitstapstation probeerde ik het nog een keer, maar toen stonden er geen producten voor me klaar. (Zou wel moeten vanaf vandaag). Heb ik nu wel of niet mijn reisproduct opgehaald? En waarom kan ik dan nog niet in de trein reizen (bus en metro werken wel, maar die werkten voorheen ook al)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voordat je met de OV chipkaart met de trein kan reizen moet je deze hiervoor laten activeren bij een NS loket.
Óok moet je zorgen dat er minimaal € 20,- aan saldo op staat, met minder kan je niet inchecken.

Wat je "studentenreis product" betreft, wat bedoel je hiermee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, dan zou ik gewoon even bij het loket langsgaan.
Misschien moet er iets geactiveerd worden, ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vermoed ik ook. Op het station hier staan bij de palen overal bordjes waarop staat: 'reist u voor het eerst met de ov-chipkaart met de NS, ga dan eerst langs het loket' of iets dergelijks.