Hoelang van tevoren kan je een lastminute bestellen?

Stel ik wil morgen om 3 uur een vlucht naar Barcelona boeken, en het is nu 9 uur , zo dat dan nog kunnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (4)

Dat hangt af van de wel of niet beschikbare plaatsen. Als er nog plaats is, dan kan het en anders niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'Ja, je kunt morgen nog naar Barcelona, boek je vlucht dan kun je je koffer gaan pakken, het tijdstip van vertrek zal je wel aan moeten passen, drie uur precies gaat niet lukken, op dit moment in ieder geval niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is wel een bestemming waar veel op gevlogen wordt, dus zijn je kansen groter dan naar een bestemming die minder in trek is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou waarschijnlijk wel lukken, maar je betaald wel de hoofdprijs en geen leuke last minute korting!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan idd. Op Schiphol zijn er verschillende balies van diverse grote touroperators die zelfs ter plekke 'last seconds' vakanties aanbieden tegen zeer voordelige prijzen.

De aanbiedingen zijn dan vakanties die eerder door klanten zijn geannuleerd en op deze manier wordt dan alsnog geprobeerd deze te verkopen. De reizen (vlucht, transfers en hotel) zijn immers al geboekt en (deels) betaald door bijvoorbeeld de annuleringsverzekering van de annulerende klanten.

Nadelen van deze vakantieplanning is wel dat er niet altijd reizen beschikbaar zullen zijn en dat ook het aanbod niet altijd in je interesse zullen passen of dat de vertrek en verblijfsdata net even te veel afwijken van wat je kunt en wilt.
Er is dus een risico dat je geen geschikte vakantie kunt vinden en dus thuis moet blijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan vlieg je dus 'stand by' en moet je met je koffertje naar de luchthaven. Van tevoren boeken zal moeilijk worden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt Stippel, dat soort reizen is zeer ad hoc en je moet eigenlijk al 'reisbereid ' klaarstaan om ervan te kunnen profiteren. Dat geldt overigens ook voor de gewone enkele vluchtboekingen. Vrij gevallen stoelen worden op dezelfde manier aangeboden, Kan veel voordelen opleveren maar je kunt ook pech hebben en niks kunnen boeken.