Mijn auto verbruikt ineens het dubbele aan brandstof, hoe kan dat ineens??

Weet iemand hoe het ineens kan dat mijn auto het dubbele aan benzine verbruikt.
Als voorbeeld:
Mijn tankmeter geeft dit aan in blokjes, dus als ik vol getankt ben heb ik zo'n 7 blokjes. Kijkend naar mijn kilometerteller kan ik altijd zien dat er na zo'n 75/80 km een blokje vanaf gaat.
Sinds zo'n 2 weken is dit ineens maar 43/45 km en dan valt er al een blokje af. Met als gevolg dat ik constant bij de tank sta.

Ik kan me voorstellen dat er iets lek zou kunnen zijn, echter dit verklaart niet dat mijn km teller nu constant bij precies 43 km een blokje minder aangeeft.

Wat kan het nog meer zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben sinds november 2013 ook een auto met 7 blokjes. We hebben het bijgehouden: het eerste blokje "valt" bij 130 km, het tweede na 110, het derde ongeveer na 90. De tussenruimte wordt dus steeds korter. Echter wij houden ook de km-stand bij, en voor hoeveel we tanken. En dat blijkt iedere week ongeveer hetzelfde, 1 op 12. Als je constant bijtankt, ben je dan ook hogere bedragen kwijt?
Als er een lek zou zijn, zou je benzine moeten ruiken als je bij de auto in de buurt staat, of een natte plek op de straat na het parkeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zich waren mijn blokjes wel aardig constant, hier en daar een hapering dat wel, ik heb hem nooit blindelings vertrouwd. Ene keer ineens verspringen bij 100 km dan dacht ik jeetje wat goed, maar daarna versprong hij ineens bij 30km al. Maar dat was heel af en toe. Maar nu is het sinds 2 weken ineens constant. Ik ben te lang op mijn blokjes af gegaan. Op zich valt me bij het tanken niets op, aantal liters gelijk (bedrag uiteraard iets verhoogd maar dat ligt aan de benzine prijzen) en het aantal 'blokjes' gelijk.... Nee ik ruik niets en zie ook niets liggen, vandaar dat ik het zo vreemd vind. Kan er ook iets met je wielen zijn? Dat die zwaarder gaan en je dus meer verbruikt?

Antwoorden (3)

lekke benzine tank of genaaid door de tankstations
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha dat verklaart alleen niet het aantal km's.... Er gaan nog steeds evenveel liters in.
Heb jij je olie peil gecontroleerd ??

Want als je olie peil nu te hoog is dan
Loopt de brandstof in je olie !!

En zou je inwendige lekkage kunnen hebben !?

Wat voor auto heb je eigenlijk ??
Merk,type,en jaartal ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het type wagen opgeeft en vooral de motorisatie (diesel-benzine ?)kan ik je waarschijnlijk een antwoord geven.
Heeft de wagen andere problemen zoals starten , schokken, vermogenverlies ?