Waar zit de teller bij een pomp?

Waar zit ergns de teller bij een benzinepomp die aangeeft hoeveel liter brandstof je tankt?
De afslag zit aan het einde van het pistool die gaat dus af zodra je tank vol is maar als de teller in de pomp zelf zit betaal je ook de liters die nog in de slang zitten.
Of zit de teller in het handvat?
Ben er zeer benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Als de teller in de pomp zit, krijg je het gedeelte ook "gratis" wat je voorganger voor je heeft betaald, en niet heeft gekregen dus betaal je eigenlijk niets te veel. De teller zit in de pomp zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij zo´n pomp zie je een kijkglas... Dat is de meter... De doorgang is precies een bepaalde maat en er draait een soort molentje in, dat past precies in die ronding en elke omwenteling is een volumemaat, dus dat meet precies hoeveel je verbruikt... Dus dat molentje draait in principe de euro´s op dat andere display...