Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent zo'n zwart bord in de vorm van een mens langs de weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat doen ze in een paar landen om aan te geven waar dodelijke verkeersslachtoffers zijn gevallen. Als waarschuwing dus...
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik kende alleen de plekken met bloemen en planten, soms een foto.
vind ik prettiger overkomen, die zwarte borden ken ik eigenlijk niet.
in nederland is dat geen gebruik toch?
AWM
14 jaar geleden
Nee, in Nederland doen ze dat niet.
In Frankrijk heb er heel wat zien staan. Maar het valt wel op als je zoveel zwarte 'mensen' ziet staan langs een weg. Bij mij werkt het wel, in die zin dat ik voorzichtiger ga rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, maar in Nederland staat er iig één langs de N65..
AWM
14 jaar geleden
Dank je, Nathan, wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Met een bordje met 'May the Force be with you' er onder. Ik denk dat de ouders van die jongen daar wel toestemming voor hebben gegeven. Ik moet er persoonlijk niet aan denken!

Andere antwoorden (4)

Inderdaad een waarschuwing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde als waar ze in Griekenland langs de weg kapelletjes voor neerzetten.....

Ongelukken met dodelijke afloop!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in zoetermeer heeft er ook zo'n bord gestaan daar was ooit een jongen om het leven gekomen door een auto ongeluk. Je wordt als automobilist even op de feiten gewezen. Wat voetgangers zien dat daar niet ,omdat er alleen auto's langs rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zwarte bord betekend dat er op die plaats een dodelijk ongeluk heeft plaats gevonden,in Frankrijk kom je die regelmatig tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding