Welke 6 personen auto is goedkoop in de belasting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een lichte...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nieuw of tweede hands
Budget of ongelimiteerd
Andere eisen of alleen wegenbelasting
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tweedehands

Het beste antwoord

De Fiat Doblo!

Toegevoegd na 1 minuut:
1230KG dus nog lichter dan de Multivlaai
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik schat in dat je met de Fiat Multipla het goedkoopst uit bent, die heeft nl. geen extra rij stoelen, maar een extra zitplaats op de voorste rij. Hij is dus een stuk lichter (1275 kg, tegen b.v. de Seat Alhambra ruim 1600 kg) en compacter dan de gemiddelde 6-zitter --> minder wegenbelasting. In het onderstaande voorbeeld €144-€166 per 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de auto 1275 weegt kun je nog een andere (mooiere!) auto uitzoeken tot 1349. Dat valt in dezelfde categorie auto's.
De Dacia Logan, die weegt +/- 1140 kg