waarom kijkt een machinist altijd naar de voorkant van de trein nadat hij is uitgestapt ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Omdat hij moet controleren of hij iets heeft geraakt waar nog sporen van te zien zijn. Als hij bijvoorbeeld een dier of (tja, het kan) een mens raakt, hoeft hij dat niet per se te zien op het moment dat dat gebeurt. Zeker als iets vlak vóór de trein de rails op schiet, kan het buiten zijn blikveld gebeuren. Als er resten op de trein zitten, moet gekeken worden waar die vandaan komen (als er bijvoorbeeld veren tussen zitten, is het duidelijk dat het om een vogel gaat). Sowieso moet de trein schoongemaakt worden, en als er twijfels zijn, moet hij eerst nader onderzocht worden.