Is er in NL een autorijschool waar ik Engels (links) kan leren rijden met een Europese auto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het niet!

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat het links rijden heel erg snel went. Vooral als je achter iemand aan kan rijden is er geen enkel probleem. Vaak is er wel overig verkeer op straat, dus een voorrijder is meestal snel gevonden.

Bij kruispunten en rotondes moet je in het begin wel even nadenken, om ook dat wordt snel routine.

De eerste kilometers vanaf de boot staan trouwens vaak een aantal borden, die mensen van het vaste land er een aantal keren aan herinneren, dat er links gehouden moet worden. Dit om te helpen, totdat er gewenning is opgetreden.

Verder heb ik gemerkt dat het overige verkeer best even de tijd wil nemen, als ze zien dat je van het vaste land komt en nog even moet wennen aan het verkeer. Met name Schotten zijn echte heren in het verkeer.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat kan niet, omdat de wegen er niet op ingericht zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Lelystad kun je ook leren autorijden in een beschermde, niet openbare, gelegenheid, dus niet kunnen gaat niet op
Als het goed is, zal je het je zelf moeten leren.

Ik kan je wel zeggen, dat als je in Europa met een engelse auto rijdt dat dat veel lekkerder rijdt, omdat je stuur rechts zit zie je de bochten rechts beter, waardoor je geen stoepjes mee kan pakken en de bochten naar links, pak je ruimer waardoor je links ook geen stoepjes, kan raken en rechts zie je hem weer.

Ik heb een keer de auto van mijn broer mogen lenen, toen hij voor zijn voetbal weer naar schotland moest en dan rijdt een engelse auto heel prettig.

Ga je nu naar Engeland of Schotland, onthoudt dan goed dat als je in een europese auto moet rijden, je in gedachte moet houden, dat je in Engeland altijd aan de buitenzijde van de weg moet zitten, vanwege de positie van je stuur.

Denk maar even na, in Nederland zit je stuur links en dan zit de bestuurder in de auto aan de binnenzijde van de weg passagier zit aan de berm dan wel straatkant in Engeland is dat omgekeerd en dan moet je in een europese auto met de bestuurderskant aan de berm-straatkant zitten dan kan er niks mis gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar engeland gaat dan leer je het heel snel alleen zijn er momenten dat je wel eens in de fout gaat, zoals op de rustige wegen buitenaf daar heb je rotondes van 1,5 meter doorsnee en als het rustig is nam ik ze allemaal verkeerd, niet met opzet maar uit gewoonte. Maar als er verkeer is dan gaat het allemaal van zelf. Maar als je te voet gaat moet je verdomde goed uitkijken want wij beginnen hier verkeerd voor in engeland en dat ging dus ook steeds fout.