Mag je in een zijspan 2 personen vervoeren?

Ik wil een motor met zijspan kopen. In de zijspan wil mijn 2 kinderen van 11 en 12 jaar oud vervoeren, mag dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de zijspan voor twee personen is wel. Als de zijspan voor 1 persoon is, mag je er ook maar echt 1 persoon mee vervoeren.

Antwoorden (2)

Als de zijspan daarvoor ingericht is wel. Dus twee zitplaatsen.
jc54
11 jaar geleden
Geen probleem hoor, er zijn speciale extra brede zijspannen waar twee niet al te grote personen in passen. Als je nog wat meer wil weten zou je eens op www.motor-forum.nl kunnen kijken. Op het voorblad even categorie zijspannen aanklikken (ongeveer halverwege de pagina en je kan kiezen uit diverse onderwerpen. Je kan daar ook terecht met allerlei vragen over zijspannen en zijspanrijden.