Wat is er nog bruikbaar aan een kapotte auto accu ?

Ik heb 3 kapotte accu's staan en nu wil iemand ze kopen.
Er werd specifiek gezegd dat ie oude/kapotte accu's wil.
Wat is er nog bruikbaar aan een oude/kapotte accu en wat levert een kapotte accu dan op ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Antwoorden (4)

Afgezien van het feit dat het woord auto accu breed is zeg ik; niks. Ga een accu niet openbreken of uit elkaar halen. Een kapotte accu is stuk, gooi hem weg. Het openen is zeer gevaarlijk voor jezelf en anderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet weggooien. Wegbrengen bij de afvalverwerking. Accu's mogen niet bij het gewone huisvuil, ze worden (terecht!) beschouwd als chemisch afval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, goede toevoeging. Ik kwestie is wegbrengen naar de afvalverwerking ook weggooien ;)
D'r zit onder andere wat lood in, en dat levert geld op...! Lood blijft bruikbaar.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NIET VERKOPEN maar naar het containerpark brengen.
Het enige wat er bruikbaar inzit is lood, MAAR ook het gevaarlijke acide (zwavelzuur) wat zeer ernstige brandwonden kan opleveren, dat wilt u toch niet op uw geweten hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klopt, er zit +/- 33 % zuiver zwavelzuur in, de rest is water, maar zoals u zelf aanhaalt is het zeer agressief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een accu brengt ongeveer 65cent per kilo op (kilo of 10 per stuk!!)
zie steeldeal.nl als je er een paar hebt staan is het echt wel interessant om even de dichtstbijzijnde sloperij te bellen om te vragen wat ze er voor geven.
Uiteraard verkopen de sloperij ze ook weer aan het gespecialiseerde recyclebedrijf.
Dus of je die 65 cent ook krijgt is niet zeker maar een belletje kost niks. Op de weegschaal zetten en het gewicht doorgeven.
In deze dure tijden is elk tientje meegenomen
Oude accu gewoon inleveren bij bedrijven die ze verzamelen.
Een oude accu is zomaar rond 60 a 65 cent de kilo waard!!!