peugeot 206 1.4 hoelang kan ik gemiddeld door rijden als het tanklampje begint te branden?

Wij hebben een peugeot 206 1.4 1999 in ons bezit. hoelang zouden wij door kunnen rijden als het tanklampje begint te branden ? Dit vraag ik mij namelijk al enige tijd af .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
15.6K
ronron1212
11 jaar geleden
Je hebt dan nog ongeveer 5 liter dus licht er aan hoeveel je auto rijdt op 1 liter.

Het beste antwoord

Meestal veel langer dan je denkt.

Die lampjes zijn nogal pessimistisch ingesteld. De tankinhoud van mijn auto is 55 liter (diesel) volgens het instructieboekje maar als ik vervolgens 'meteen' ga tanken kan er 'maar' 45 liter in. Wat een reserve van 10 liter zou betekenen.

Tip: zoek in het instructieboekje de tankinhoud van je auto op en noteer hoeveel liter je 'bij' moet tanken als het lampje gaat branden en je meteen naar de pomp gaat. Trek laatstgenoemde waarde van de eerste af. Het verschil is de veiligheidsmarge die het lampje signaleert.

Toegevoegd na 21 minuten:
Aangezien het per merk en type kan verschillen, heb ik nog eens wat rondgekeken op internet. Hoeveelheden liters tussen de 5 en 10 kom je tegen.

Stel dat het 10 liter is, en je rijdt 1 : 10, dan kun je nog 100 km rijden. En als het 5 liter is, bij een verbruik van 1 : 10, dan nog 50 km. Kortom, je kunt altijd tijdig een tankstation bereiken.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, voor je uitgebreide uitleg,
(ik snap gelukkig wel hoe dat werkt met hoe zuinig een auto rijd . )
maar het ging mij er meer om hoeveel liter er inderdaad nog ongeveer in zou zitten. hardstikke bedankt !