Heb ik na vele reparaties na de garantie periode nog wat te zeggen bij de dealer?

Ik heb in april een auto gekocht en mn oude ingeruild. Met de aangekochte auto had ik 3mnd garantie. Vanaf de terugrit had de auto al storingen. De auto is daarna in totaal 5x terug geweest voor reparaties.
Ik heb diverse keren aangegeven de koop ongedaan te willen maken en keer op keer hadden ze nieuwe beloftes dat t wel goed kwam. Vandaag is de hele auto ermee opgehouden en willen hun er WEER na kijken. Mag ik eisen dat ik een x bedrag terug krijg en de auto terug geef? De complete ketting is al vervangen, kop is helemaal gereviseerd etc etc. Hun zijn erg stug met telefoon gesprekken etc en geven niks toe. Wat moet en kan ik nu? Het vertrouwen is volledig weg. Al weken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dealer bedoel ik trouwens universele auto garage mee.

9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je de auto bij een Bovag garage gekocht?
mikeybaco
9 jaar geleden
Nee geen bovag
mikeybaco
9 jaar geleden
Geen bovag garage
mikeybaco
9 jaar geleden
Geen bovag garage
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou je naar het Juridisch loket kunnen gaan of dat je een rechtsbijstandverzekering hebt?
Het ligt natuurlijk ook aan de aankoopprijs want of je nu een auto voor 500,- of 5000,- koopt,hier zit verschil in betreft garantie.
mikeybaco
9 jaar geleden
Nee geen bovag
mikeybaco
9 jaar geleden
Ik heb een auto gekocht van 5750 euro. Sorry er gingen dingen fout met plaatsen. Excuus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je geen rechtsbijstandverzekering?
Dan wordt het een gang naar het Juridisch loket,maar je zou ook eens in gesprek kunnen gaan met de eigenaar van de garage.
mikeybaco
9 jaar geleden
Nee dat heb ik niet. Ik heb al paar keer aangegeven dat ik de auto niet meer wil omdat ik hem niet meer vertrouw. Er is zoveel stuk aan geweest. En aan het begin zeiden hun ook al: "de deal terugdraaien" maar toen ineens hadden ze mijn auto verkocht.
Daarna zeiden ze zoek maar op internet naar een goede andere auto die jij mooi vind. Dat heb ik gedaan en daarna kreeg ik een mail dat er geen goede beschikbare types waren die bij dealers vandaan kwamen en stelde ze wederom voor dat de enige oplossing was om de auto te repareren. WEER in mee laten slepen en nu is hij WEER kapot. Zit echt met de handen in m'n haar. Heb mn vorige auto , die was in echt goede staat, ingeruild en een x bedrag bijbetaald en nu zoveel ellende teruggekregen.
Eens houd het op met de reparaties, dat moment is er nu echt voor mij. Hoewel de garantie al vanaf 21 juli afgelopen is is de auto daarna ook nog 2 of 3 keer voor reparatie daar geweest en ben ik met regelmaat 1,5 tot 2 weken de auto kwijt geweest. Wat moet ik nou? Ik slaap serieus slecht snachts. Ik wil gewoon een andere auto of m'n geld terug maar vrees dat ALS ze uberhaupt al geld terug willen geven dat ze dan met een mini bedrag aan komen zetten.
mikeybaco
9 jaar geleden
Daarnaast heb ik IN de garantie periode (5 dagen na aankoop) zelf de accu laten vervangen omdat deze op was. Liters olie bijgevuld omdat deze weglekte. Deze kosten kan ik hier zelfs nog een schadevergoeding voor vragen? Ik was zo redelijk om dit niet te doen, maar als hun zo met mij omgaan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar het Juridisch loket gaan en daar advies vragen hoe je dit aan moet pakken,maar probeer eerst eens een gesprek met de eigenaar aan te gaan en niet telefonisch,maar mondeling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens bij Tros Radar. Daar vind je bijna alles over je rechten (en die heb je!). Download de app Apptoinette.

Antwoorden (2)

Na die 3 maande garantie zijn je rechten voorbij en mag je alleen maar rekenen op hun coulance. Ook bij het terugnemen van de auto is het een vorm van klantvriendelijkheid en klantenbinding. Als het bedrijf zo stug blijft, kun je maar een ding doen: je verlies nemen en DAAR NOOIT MEER EEN AUTO KOPEN!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mikeybaco
9 jaar geleden
Is dat zo? Ik heb tijdens de garantie al meerdere malen aangegeven dat de deal ongedaan moet worden gemaakt en elke x werd het weer gerepareerd maar elke keer ging er ook weer wat kapot. Al met al ben ik ook 4/5 week kwijt geraakt van de garantie omdat tijdens die periodes de auto constant voor reparatie terug moest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je reactie. Deze universele garage wil alleen maar verdienen, goedkoop herstellen en doet niet aan klantenbinding na 3 maanden is alles jouw probleem.
Kopen en je verlies nemen is een Leerproces.
Wat kun je nu kopen voor 5750 euro?????????????
Een oude auto met veel kilometers! Ga maar naar Auto Smeeing in Soest, dat heb ik ook gedaan. 25% korting op een bijna nieuwe auto. Al twee jaar rijden zonder problemen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou zo zit het echt niet in elkaar hoor,voor dit bedrag mag je best een goede occasion verwachten. Lees maar eens op de site van de consumentenbond.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Sorry hoor maar ik vind €5000! Een hele boel geld ook voor een auto. Daar mag je echt wel wat voor verwachten.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Als we toch garages gaan aanraden. Ga maar naar auto Lösink in Arnhem. En vooral NIET naar A&D of Durani in Amersfoort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Auto Loesink heeft ook niet veel HeerVoldemort. :-))))
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Maar buiten aanschaf bedoel ik ook qua reparaties, ik ben nog nooit door hem belazerd. Als ik ergens voor betaal is het omdat het nodig was. En niet zodat hij extra zakken kan vullen. Al zou je het niet verwachten als je de garage zelf ziet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh oké,ik dacht dat je de aankoop bedoelde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt recht op een deugdelijk product.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een garagebedrijf zal altijd ontmoedigen om een deal terug te draaien. Een geval als dit kost toch al veel te veel geld. Als je een deal wilt terugdraaien (waarvoor je nu te laat bent) zal je dit zelf moeten aangeven, maar daarna ook vasthouden, om vervolgens niet meer akkoord te gaan met de reparaties die hij biedt. Om te zeggen dat je voor €5000 geen normale auto koopt, vind ik nogal dom en naïef. er zijn genoeg auto's die nieuw worden verkocht onder de €10000, en een nieuwe dacia is misschien duurder dan een gebruikte skoda, maar toch zou ik al zou ik moeten kiezen voor de gebruikte skoda gaan. Mijn advies: probeer zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen door zo vriendelijk en reëel mogelijk te onderhandelen, hier bereik je het meeste mee. Voor elke auto heb je wat geluk nodig bij aankoop, bij het ene model meer dan bij een ander. (ik weet niet om wat voor een auto het in dit geval gaat?) Kijk in het vervolg niet alleen naar het uiterlijk en rijgedrag, maar ook naar de kwaliteit en betrouwbaarheid van het desbetreffende merk en model.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En iemand meenemen die er verstand van heeft.
Als het probleem er als was, of is veroorzaakt door een foute reparatie tijdens je garantie periode zullen ze jou garantie moeten bieden alsof het binnen de garantieperiode valt.
Voordat je dit weet zal dit onderzocht moeten worden. Als het niet binnen de garantie valt zul jij de onderzoekskosten moeten betalen, en heeft het garagebedrijf geen enkele plicht.

Je kan de storing laten onderzoeken bij een garage die je wel vertrouwd, om vervolgens bij een eventuele garantiegeval weer contact op te nemen met het bedrijf waar je de auto gekocht hebt. De kosten voor het onderzoek zijn dan sowieso voor jezelf. Kosten die jij maakt buiten het weten van de garage om kan de garage namelijk ook niet aansprakelijke worden gesteld.

Het ongedaan maken van de deal kun je ook wel vergeten, het bedrijf heeft nu geen plichten buiten garantie geven op problemen die er tijdens de garantieperiode zijn geconstateerd, of foutief gerepareerd zijn.

Het garagebedrijf heeft sowieso geen winst gemaakt op de auto, en heeft totaal geen baat bij het verkopen van een slechte auto met garantie.
Blijf vooral vriendelijk en reëel, hiermee bereik je het meeste. Als je geluk hebt zullen ze coulance geven, ze zijn het niet verplicht om te doen.