Heb ik na vele reparaties na de garantie periode nog wat te zeggen bij de dealer?

Ik heb in april een auto gekocht en mn oude ingeruild. Met de aangekochte auto had ik 3mnd garantie. Vanaf de terugrit had de auto al storingen. De auto is daarna in totaal 5x terug geweest voor reparaties.
Ik heb diverse keren aangegeven de koop ongedaan te willen maken en keer op keer hadden ze nieuwe beloftes dat t wel goed kwam. Vandaag is de hele auto ermee opgehouden en willen hun er WEER na kijken. Mag ik eisen dat ik een x bedrag terug krijg en de auto terug geef? De complete ketting is al vervangen, kop is helemaal gereviseerd etc etc. Hun zijn erg stug met telefoon gesprekken etc en geven niks toe. Wat moet en kan ik nu? Het vertrouwen is volledig weg. Al weken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dealer bedoel ik trouwens universele auto garage mee.

Weet jij het antwoord?

/2500

Na die 3 maande garantie zijn je rechten voorbij en mag je alleen maar rekenen op hun coulance. Ook bij het terugnemen van de auto is het een vorm van klantvriendelijkheid en klantenbinding. Als het bedrijf zo stug blijft, kun je maar een ding doen: je verlies nemen en DAAR NOOIT MEER EEN AUTO KOPEN!

Als het probleem er als was, of is veroorzaakt door een foute reparatie tijdens je garantie periode zullen ze jou garantie moeten bieden alsof het binnen de garantieperiode valt. Voordat je dit weet zal dit onderzocht moeten worden. Als het niet binnen de garantie valt zul jij de onderzoekskosten moeten betalen, en heeft het garagebedrijf geen enkele plicht. Je kan de storing laten onderzoeken bij een garage die je wel vertrouwd, om vervolgens bij een eventuele garantiegeval weer contact op te nemen met het bedrijf waar je de auto gekocht hebt. De kosten voor het onderzoek zijn dan sowieso voor jezelf. Kosten die jij maakt buiten het weten van de garage om kan de garage namelijk ook niet aansprakelijke worden gesteld. Het ongedaan maken van de deal kun je ook wel vergeten, het bedrijf heeft nu geen plichten buiten garantie geven op problemen die er tijdens de garantieperiode zijn geconstateerd, of foutief gerepareerd zijn. Het garagebedrijf heeft sowieso geen winst gemaakt op de auto, en heeft totaal geen baat bij het verkopen van een slechte auto met garantie. Blijf vooral vriendelijk en reëel, hiermee bereik je het meeste. Als je geluk hebt zullen ze coulance geven, ze zijn het niet verplicht om te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100