hoe activeer je een ov, toen ik het probeerde gaf het automaat ongeldig aan?

Ik wilde mijn ov kaart gaan activeren bij zo'n paal daarvoor. Ik moest mn ov kaart in de lezer steken en er stond ov erkend daarna sprong hij over naar ongeldige ov, o.i.d ik kon hem dus niet activeren. Hoe los ik dit op? En waarom geeft het apparaat ongeldig aan?
Groetjes Marjolein

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
ronron1212
11 jaar geleden
Heb je een op naam gestelde ov of een anonieme ov.

Het beste antwoord

heey,

kleine uitleg hoe de ov chip eigenlijk werkt.
het is in een manier gelijk aan jouw pinpas.
er staat iets op, een product of saldo. en door het gebruik van de kaart verlaagd dit ebdrag of gebruik je het product.

dit betekend dat je een product op je kaart moet hebben voordat je hem gebruikebn kan.
ook is het bekent dat je een boete krijgt als je vergeet uit te checken. ga je met de trein is dit 20 euro ga je met de bus is dit 5 euro.
dat betekend dat je saldo altijd hoger moet zijn als dit bedrag, anders is er onvoldoende saldo. en werlt de kaart niet

heb je een buskaart op je ov kan je niet met de trein. of andersom
heb je student reisproduct kan je met elk openbaar vervoer binnen nederland. let erop dat je dat product dan op jouw persoonlijke ov hebt staan, en dat je je pas geactiveerd hebt, dit doe je op een bemant station. aan het loket

succes,;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik was er van uitgegaan dat ik mijn kaart moest activeren bij een oplaadpunt. Maar ik moet hem dus activeren aan een loket!

Andere antwoorden (1)

Meschien via de website van de Ov. Kaart of

Bij een oplaad punt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Is dit een antwoord misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien wel :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar stond dat mn kaart ongeldig was, is bij een oplaadpunt. Zal nog eens op de website van ov kijken anders :).