hoeveel kost een trekker rijbewijs?

ik wil graag een trekker rijbewijs halen, maar wat kost zoiets. en waar kan ik dat doen in het oosten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.9K

Antwoorden (2)

Ik verbaasde me erover, maar blijkbaar heb je daar geen rijbewijs voor nodig. Als je 16 of 17 bent wel, waar je die kunt halen kun je in deze link zien: http://www.aocraad.nl/onze-scholen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een trekkerrijbewijs jeugdigen is geen officieel rijbewijs, maar een bewijs van vaardigheid. Het valt onder de wetgeving voor arbeidsomstandigheden (Arbowet). Met een trekkerrijbewijs jeugdigen mag je dus alleen tractors besturen.
Het trekkerrijbewijs jeugdigen heet officieel Certificaat voor vakbekwaamheid.

Dat heb je dus alleen nodig als je als 16- of 17 jarige met een tractor
betaalde arbeid verricht.

Voor meer informatie over het aanmelden voor het examen trekkerrijbewijs jeugdigen kunt u terecht bij een Agrarisch Opleiding Centrum (AOC) of een scholengemeenschap met een groene afdeling. Een overzicht met locaties waar groen onderwijs wordt gegeven, vindt u op de website van de AOC Raad.

Hier vind je ook locaties in het oosten van het land.

http://www.aocraad.nl/onze-scholen/

Algemene informatie over de cursus:
alleen examen
Inhoud van de cursus: zelfstudie voor theorie en praktijkexamen
Toelatingseisen: wat heeft u nodig?: min leeftijd 16 jaar
Duur van de cursus: 1 uur
Kosten van de cursus: € 152,=
Bijzonderheden: incl boek, excl. BTW