Mag een elektrische mini bike op de weg?

Het eerste antwoord zou natuurlijk "nee" zijn.
Maar...

Deze minibike is elektrisch dus je hebt geen geluidsoverlast
Hij gaat max. 18km/h (ik las ergens dat voertuigen die langzamer dan 18km/h gaan op de openbare weg mag rijden)
De minibike die ik wel wil kopen staat ook op marktplaats en er staat in de beschrijving: "geschikt voor openbare weg"
Waar ik een beetje wil gaan rond biken, is gewoon in mijn straat waar het heel rustig is bijna geen auto's ook geen stoplichten enzo, er staat nog een boerderij aan de overkant, dus

Kan de politie dan mijn Elektrische onschuldige minibike afpakken?!

dankuwel, Joeri

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
9.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben het wel te verstaan om een electrische minibike .. mischien is het aan te raden om eens inlichtingen te vragen bij de Rijksoverheid ( verkeer en vervoer)afdeling bijzondere voertuigen ,waaronder deze electrische minibike valt,en daar deze vraag alsnog te stellen.... veel succes en rijplezier gewenst...!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmm... daar zou ik eens gaan naar kijken. bedankt, joeri

Antwoorden (5)

Als ie een kenteken heeft mag het anders ben je hem gewoon kwijt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.accuautoshop.nl/435/Accu_Audi_TT_Racing_12V_Blauw Regels van zulke dingen?
Elk voertuig dan niet door de RDW gekeurd is mag niet de openbare weg op. Minibikes komen sowieso nooit door de keuring aangezien ze niet voldoen aan de eisen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag er niet de openbare weg mee op, tenzij ze zijn goedgekeurd door de RDW, wat bijna nooit gebeurt. Van de bronsite (Rijksoverheid):

"Een minibike is een kleine motorfiets van ongeveer 50 centimeter hoog en 1 meter lang. Minibikes zijn bedoeld om mee te racen op een racebaan.

Het is niet toegestaan om met een niet goedgekeurde minibike op de openbare weg te rijden of op voor het openbare verkeer toegankelijk eigen terrein.

Minibikes worden bijna nooit goedgekeurd door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) om aan het verkeer deel te nemen. In het verkeer zijn ze dus meestal onverzekerd."
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat nou met zulke dingen? Wat zijn daar de regels dan van?
http://www.accuautoshop.nl/435/Accu_Audi_TT_Racing_12V_Blauw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee, maar ik zou iemand van 6 niet met dat ding op de openbare weg willen zien, lijkt me niet veilig, ook al is het een rustige weg. Denk bijvoorbeeld aan een vrachtwagen of een groot landbouwvoertuig dat langs komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is waar bedankt
Dit zou officieel wel eens een elektrische fiets kunnen zijn.

Als dat zo is, dan mag ie zonder extra verzekering e.d. op de openbare weg en dan ben je via je WA-verzekering gewoon verzekerd, net als op een gewone fiets.

Volgens de 2e bron is het toegestaan tot 25 km/uur.

NB: ik weet dit niet zeker, dus goed uitzoeken, want waarschijnlijk weet de politie dit ook niet precies, hoewel je het altijd eerst daar kan gaan vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat nou met zulke dingen? Wat zijn daar de regels dan van?
http://www.accuautoshop.nl/435/Accu_Audi_TT_Racing_12V_Blauw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En anders gewoon op het circuit?
kan dan beter nog een snellere kopen. danku
Dat mag als als de motor door trapbeweging geactiveerd wordt, het wordt dan gezien als een elektrische fiets. Als het meer een elektrische brommer is moet er echter een kenteken op met verzekering.
Dat er een boerderij aan de overkant staat heeft er volgens mij niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat nou met zulke dingen? Wat zijn daar de regels dan van?
http://www.accuautoshop.nl/435/Accu_Audi_TT_Racing_12V_Blauw