wat is het verschil tussen muscle en import auto's? En is 1 beter/sneller dan de andere? En waar ligt dat aan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Wiki:

Met een muscle car wordt gewoonlijk een achterwielaangedreven middenklasser bedoeld met een V8-motor met grote cilinderinhoud en speciale uitrusting om een maximaal vermogen te halen.

Een importauto is niets anders dan een auto die uit het buitenland komt maar dan niet via de normale manier (dealer), bijvoorbeeld omdat dat merk niet in Nederland verkoopt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een muscle car zal vaak een importauto zijn.