Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je controleren of het glad is op straat?

De aankomenden nachten gaat het vriezen en ook regenen. Als
Ik 's ochtends om 8:30 het huis uit moet op de scooter wil ik graag weten van te voren of het glad is. Hoe weet ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Even de straat oplopen en uitproberen.
Maar dan nog extra uitkijken op bijvoorbeeld bruggen, in bochten, en op zebrapaden (de verf kan echt extra glad zijn) , want ook als het verder niet glad is, kan het op sommige punten wel spekglad zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stap 1: open de deur
stap 2: loop de straat op
Stap 3: loop naar binnen
Stap 4:(optioneel) sluit de deur.

Je weet nu of het glad is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tip! ;-)
Rieneke1
11 jaar geleden
weer wat geleerd ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem met dit overigens uitstekende antwoord is, dat het niet altijd overal even glad is.
Stel je hebt de 4 stappen doorlopen en vastgesteld dat het niet glad is en je gat welgemoed de straat op, naar b.v je werk.
Je slaat de hoek van de straat om en gaat alsnog onderuit en vol op je plaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8-ball instaleren op je telefoon en het daar aan vragen werkt voor mij nog het besten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik woon in een vrij beschutte straat en als het hier niet glad is zegt dat niets over straten die meer in de wind liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan sta je 5 minuten eerder op en kijk.je even bij een minder beschutte weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, goed antwoord. Niet zo moeilijk doen. Open je ogen en stel zelf vast hoe de stand van zaken is... +1
Even op straat kijken geeft niet altijd genoeg informatie, er zijn teveel zaken van afhankelijk. Het kan hier in de straat spekglad zijn maar zodra ik uit mijn woonwijk ben wordt er goed gestrooid en zeker rond half 9 is het hier niet meer zo gevaarlijk.

Algemeen moet je het weersvoorspellingen en vooral de waarschuwingen in de gaten houden, wat er voor de komende dagen is voorspeld is geen gevaarlijk weer (ijzel) tot nu toe en dan kan het wel koud zijn maar zolang er niet echt neerslag valt is het niet meteen glad op gewone wegen. Wel op bruggen en viaducten en op wegen waar te weinig verkeer rijdt.

Mijn antwoord is dus: zie het knmi met http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook te vinden op teletext? Voor zij zoals mijn schoonmoeder (met scootmobiel) die geen computer heeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk, pagina 703.
Persoonlijk vind ik de verschillende weer apps op mijn Iphone heel handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding