Hoeveel vervoers middelen zijn er op aarde?

Toegevoegd na 43 minuten:
Antwoord op de reactie. Ik wilde weten hoeveel soorten vervoers middelen er op aarde zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K

Het beste antwoord

Het is bijna onmogelijk deze vraag te beantwoorden, maar ik ga het toch proberen.

Je hebt het namelijk over alle vervoersmiddelen: Auto's, fietsen, treinen, metro's, trams, vliegtuigen, fietstaxi's, schepen, etc, etc, etc.

Er zijn 6,79 miljard mensen op de wereld en ik gok dat het aantal vervoersmiddelen dan ook in deze orde van grootte ligt.

Er zijn uiteraad mensen in bijvoorbeeld Afrika die geen vervoersmiddelen hebben, maar dat wordt weer opgeheven door het feit dat er mensen in de rijke landen er meer dan 1 hebben. Zo zijn er al in Nederland meer fietsen dan mensen.

Ik gok dus op zo'n 6 a 7 miljard.

Toegevoegd na 42 minuten:
Opmerking:

Je voegt pas later dan mijn antwoord toe "hoeveel soorten". Je hebt die vraag "hoeveel soorten" vervolgens nog eens gesteld op goeievraag.nl en ik zie dat die vraag nu weer is verwijderd.

Hierbij dan nogmaals mijn antwoord op "hoeveel soorten":

Veel. Minstens 45:
* ambulance
* auto
* autobus
* autoped
* boot
* brandweerauto
* bromfiets
* brommobiel
* carver
* fiets
* funiculaire
* luchtballon
* hovercraft
* jeepney
* kabelbaan
* kar
* koets
* kruiwagen
* metro
* motorfiets
* onderzeeboot
* people mover
* postkoets
* quad
* raket
* riksja
* rollator
* rolstoel
* schip
* scooter
* scootmobiel
* sneltram
* Space Shuttle
* stadsbus
* step
* streekbus
* tram
* trapauto
* trein
* trolleybus
* tuktuk
* veerpont
* vliegtuig
* vrachtwagen
* wagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar de uitleg van de -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(k ook, wellicht omdat hij helicopter was vergeten van mij +1 voor de inspanning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe zit het met de arre en de gewone slee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de Segway en de benenwagen. Toch +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het lijstje is natuurlijk onmogelijk compleet te krijgen. Zeppelin ontbreekt ook zie ik.

Andere antwoorden (2)

Deze vraag is niet te beantwoorden, doe toch een zeer nauwkeurige schatting. twee keer de helft. Dichterbij zal niemand kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schat dat er ongeveer 7 miljard vervoersmiddelen op Aarde zijn.